Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

Başarılı Akademisyenler 17. Kez Rektörle Bir Araya Geldi

Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Ar-Ge Koordinatörlüğü tarafından akademisyenlerin bilimsel başarılarını teşvik etmek amacıyla başlatılan "Başarılı Akademisyenlerin Rektörle Buluşması" etkinliği, büyük bir istikrarla sürdürülerek 17. kez gerçekleştirildi.

EĞİTİM 26.06.2026 12:05 Haber Merkezi 26 okuma Okuma Süresi: 2 dk
Başarılı Akademisyenler 17. Kez Rektörle Bir Araya Geldi
Paylaş:
N

Ocak 2025'ten bu yana her ay kesintisiz düzenlenen ve BTSO’nun katkılarıyla kahvaltılı bir organizasyona dönüşen buluşmada, üst yönetim ile uluslararası düzeyde nitelikli yayın ve projelere imza atan akademisyenler bir araya gelerek üniversitenin yükselen bilimsel grafiğini değerlendirdi.

BİLİMSEL ARTIŞ EĞRİMİZ DURMAKSIZIN YÜKSELİYOR
Toplantıda konuşan BUÜ Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, kurumsal dinamizmin birikimsel bir yaklaşımla gerçekleştiğinde değer kazandığını belirten üniversitenin bu doğrultuda güçlü emareler sergilediğini vurguladı. Aday araştırma üniversitesi sayısının 10’a çıkmasıyla rekabetin yoğunlaştığına dikkat çeken Rektör Yılmaz, geçen yıl 1441 olan toplam nitelikli makale sayısının, 2025'in ilk altı
ayında 850 barajını aştığını ve yıl sonuna kadar 1600-1750 seviyelerine ulaşmasını öngördüklerini müjdeledi. Üretimdeki bu sürekli artış eğrisinin gurur verici olduğunu dile getiren Yılmaz, desteklerinden ötürü BTSO Başkanı İbrahim Burkay ve yönetimi ile Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı personeline teşekkür etti.

BÜYÜK BİR PROJE HAREKETİ YAKALADIK
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İrfan Kırıştıoğlu ise konuşmasında, akademik yayın çıtasının her geçen ay yükselmesinden duyduğu memnuniyeti belirterek stratejik araştırma projelerindeki son gelişmeleri paylaştı. Akademik Destek Programı (ADEB) kapsamında, revizyon aşamasındakilerle birlikte bu yıl üniversiteye toplamda 83 milyon liralık rekor bir fon kazandıracaklarını açıklayan Kırıştıoğlu, proje ekosisteminin yalnızca BAP ve TÜBİTAK ile sınırlı kalmadığını vurguladı. Özellikle toplumsal katkı odaklı çalışmalarda büyük bir hareketlilik yaşandığını ifade eden Kırıştıoğlu, bu kapsamda tespit ettikleri tam 568 projenin kaydını YÖK ve YÖKAK veri sistemlerine başarıyla ilettiklerini aktararak emek veren tüm hocaları tebrik etti.

75 NİTELİKLİ YAYINLA YENİ BİR REKORA İMZA ATTIK;
Ar-Ge Koordinatörü Prof. Dr. Esra Karaca, ara vermeden sürdürdükleri etkinlik serisinin 17. buluşmasında her ay katlanarak artan katılımın üniversitenin Ar-Ge vizyonunu taçlandırdığını ifade etti.

Temel hedeflerinin bilimsel çıktıların görünürlüğünü artırmak ve hocalar arası etkileşimi en üst düzeye çıkarmak olduğunu dile getiren Karaca, bu ay 75 akademisyenin Q1 kategorisindeki çalışmalarıyla yeni bir rekora imza attığını belirtti. Bu yayınların 31 adedinin %15'lik, 20 adedinin %10'luk ve 2 adedinin ise dünya çapındaki %1'lik en tepe dilimde yer aldığını kaydeden Karaca,
önümüzdeki Kasım ayında gerçekleştirilecek büyük ödül töreninin planlamasına başladıklarını da sözlerine ekledi.

Etkinlik, belge takdimi ve toplu fotoğraf ile son buldu.

Yorumlar
0 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.
Karacabey'de Afetlere Karşı Güç Birliği
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Karacabey'de Afetlere Karşı Güç Birliği
WhatsApp
İhbar Hattı