Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

Bursa Tabip Odası’nda Yeni Dönem

Bursa Tabip Odası yeni yönetiminin, Tabipler Lokali’nde gerçekleştirdiği basınla buluşma toplantısı oldukça samimi bir havada geçti.

Bursa Tabip Odası’nda Yeni Dönem
Paylaş:
N

Bursa Tabip Odası’nda Yeni Dönem

Bursa Tabip Odası yeni yönetiminin, Tabipler Lokali’nde gerçekleştirdiği basınla buluşma toplantısı oldukça samimi bir havada geçti.

Bursa Tabip Odası Başkanı Dr. Ferda Firdin; BTO Yönetim Kurulu Üyeleri Dr. Deniz Alpan, Dr. Özlem Sezen, Dr. Kenan Ergus ve Dr. Serdar Sarıtaş‘ı tanıtarak başladığı konuşmasında, kentin sağlık gündemine dair kapsamlı açıklamalarda bulundu ve yeni dönemin yol haritasını paylaştı.

Toplantının en çarpıcı noktalarından biri, Bursa’nın nüfus yoğunluğu ile sağlık altyapısı arasındaki dengesizlikti.

Dr. Firdin, Bursa’nın Türkiye’nin 4. büyük şehri olmasına rağmen yatak sayısı kapasitesi bakımından 35. sırada yer aldığını belirterek, bu durumun kabul edilemez bir tablo oluşturduğunu vurguladı.

Mevcut yatak sayısı zaten yetersizken, var olan hastanelerin kapatılması veya hastane alanlarının satışa çıkarılması "sosyal devlet anlayışına sığmayan" bir yaklaşım olarak nitelendirdi.

Hastanelerdeki yoğunluk ve randevu alamama sorunlarından, Aile Sağlığı Merkezleri’nin güçlendirilmesi gerekliliğine, Bursa’nın sanayi kenti olmasından kaynaklandığına inanılan astım, KOAH ve kalp yetmezliği gibi rahatsızlıklara kadar bir çok sağlık sorununa değinildi.

Vatandaşların Şehir Hastanesi acil servisindeki uzun bekleme sürelerine dair şikayetlerini de gündeme taşıyan oda yönetimi, temel sorunun kapasite yetersizliği ve yatak sayısının azlığı nedeniyle hastaların birimlere yatırılamaması olduğu, hekimlerin bu noktada sistemin eksikliğini gidermeye çalıştığı aktarıldı.

Bursa Tabip Odası Başkanı Dr. Firdin, "daha sağlıklı bir kent" için sorumluluk almaya hazır olduklarını belirterek, Bursa’nın sağlık sorunlarının şikayet ederek değil, bilimsel ve pratik çözüm yollarıyla aşılabileceği mesajı verdi.

Bursa Tabip Odası yeni yönetimine, bakış açıları ve çözüm önerilerinden dolayı farkındalık  yaratacakları inancıyla görevlerinde başarılar diliyorum.

Yorumlar
1 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Ümit Gündüz
10.05.2026 11:55
Burda gözden kaçan bir konuda

İnsanların sağlıklı kalmaları için gerekli koşulların sağlanması,kirletmessen ,temizlemek için uğraşmazsın,kenfin havası suyu ülkenin ekonamik koşullarına bağlı olarak beslenme sorunu ,market raflarındaki katkılı gıda ürünleri biraz bu pencereden bakmak lazım diye düşünüyorum.
WhatsApp
İhbar Hattı